Tom & Huck

"The Widow Douglas she took me for her son, and allowed she would sivilize me; but it was rough living in the house all the time, considering how dismal regular and decent the widow was in all her ways; and so when I couldn’t stand it no longer I lit out. I got into my old rags and my sugar-hogshead again, and was free and satisfied. But Tom Sawyer he hunted me up and said he was going to start a band of robbers, and I might join if I would go back to the widow and be respectable. So I went back." ( The Adventures of Tom Sawyer)

Nu ştiu de ce, dar de câteva săptămâni  mi-e asa... poftă (da, ăsta e cel mai bun cuvânt) să recitesc Aventurile lui Tom Sawyer şi pe cele ale lui Huckleberry Finn. Nu imi explic cum si de ce, dar pur si simplu, e asa un fel de idee de inocenta si amintiri placute.
Aveam Tom Sawyer (pe Huck l-am citit de la bibliotecă). Era o carte maaaare şi galbenă, care mirosea aşa.. a literatură serioasă pe vremea când aveam vreo 7-8 ani. Şi am citit-o intr-o primăvară şi o ţineam sub pat, cu alte cărti, caiete samd. Si ea, mare si galbena, nu se încadra foarte frumos în stiva de sub pat si ieşea mereu afară, cu câte un colt. Ideea e ca, aşa cum se întâmplă când citesti cu pasiune, până uiţi de tine, m-am pierdut prin peripetiile lor si acum daca e sa ma gandesc, detalii nu-mi mai amintsc o grămadă, dar văd secvenţe. De parcă eu aş fi alergat cu ei pe acolo, aş fi sărit, m-ar fi certat toată lumea, aş fi înotat şi m-aş fi murdărit din cap până în picioare. Şi totul întâmplat în toată căldura aia sufocantă.

Ei bine, ideea e că next on my list, ca să dau în mintea copiilor, e să-mi cumpăr Huck si Tom, preferabil în engleză ca să sune ca la mama lor :) Aşa, pentru că mi-e dor.

Comments

Popular posts from this blog

HELP! Glume, bancuri si altele asemenea...

De 1 iunie e ziua barbatului, pentru ca ei raman TOATA VIATA copii

Sandy Belle :)