Ionut si Richard

Se tot vorbeste in ultima vreme despre comunism. Nu situ exact cum si de ce, dar parca a fost faza cu tiganii izgoniti din Franta si incet-incet de peste tot, iar acum bursc ne-am gandit la "vremurille bune". Nu situ cum era cu romanii de etnie rroma pe vremea lui Ceasca, dar parca nu erau atat de multi, deranjanti. Sau, mai bine zis ii tineam inchisi intre granitele tarii si dupa ce au putut sa plece, nomazi fiind, pe unde au avut chef, am aparut si noi pe harta ca un fel de big-bang in urma caruia au navalit tiganii, asa ca furnicile. Anyhow, ma gandeam cum ar arata o conversatie intre un om de atunci si unul de acum. Mi-am impartasit ideea, toata lumea a zis ca e cam aiurea, sau dificil. Si cam asa e, dar avand in vedere ca atunci cand vine vorba de dat viata la personaje fictive prind viata si la faptul ca pe blogul asta se pot scrie - de mine, evident - toate non-sensurile din lume, hai sa incepem un serial, ca e la moda, despre ce ar discuta Ionut (6 ani) cu Richard (6 ani). Unul e in 1981, celalalt in 2010. Vor urma si alte varste si alte personaje. Daca aveti idei, completari, you're welcomed.

Plecam de la ideea ca ar exista o masina a timpului sau un fem de wormhole care sa-i transporte pe copiii astia doi intr-o zona libera,  un fel aeroport al timpului, unde nu exista nimic altceva decat vid si ei doi.

- Salut, eu sunt Ionut!
- Hey, eu sunt Richard! Ce costum de Halloween misto ai!, ii spune pustiul prezentului celui din '88, vazandu/l imbracat in hainele de şoim al patriei.
Copilul "comunist" ramane putin blocat, dupa care, timid, intreaba: Ce-i acela Halloween?
- Pai hainele alea de pe tine. Sunt marfă rău! Nu e costum de Haloween? Mami zicea că mă duce la o petrecere la Mc Donald's unde toţi copiii o să fie îmbrăcaţi în costume. Eu mă îmbrac în SpiderMan.
- Da, toţi copiii sunt îmbrăcaţi în costume, dar de şoim. Eu sunt şoim, la grădiniţă. La tine la grădiniţă nu sunt şoimi?
- Nu. La mine la grădiniţa cu program prelungit tovarăşa educatoare a găsit un gândac în bucătărie şi ne-a spus să nu le spunem mamelor că se supără. Auzi, dar în poşetuţa aia ce ai?
- Am pacheţelul. Pâine cu magiun, cum mi-a pus bunica.
- Mie mi-a cumpărat mami un Mac Puişor şi un pahar de cola, dar le-am mâncat imediat. Tu ce faci după ce termini orele, poate vii la mine să ne jucăm pe calculator?
- Eu nu ştiu să calculez foarte bine. Tati a zis că mă învaţă tabla înmulţirii şi tovarăşa educatoare ne-a învăţat adunarea şi scăderea. 
- Eu am pe calculator nişte programe pe care mi le-a cumpărat mami să învăţ matematică, pentru când o să merg la şcoală. 


O conversaţie de genul ăsta ar necesita un mic roman, iar spatiu si timp nu am. E absurd, e ca si cum, cei doi copii ar vorbi limbi diferite si probabil ca fiecare bucata de intrebare-raspuns ar necesita un ditamai dialogul, neintelegeri si explicatii. Pana la urma, ideea mea de serial pe blog s-ar intinde pe muuulte postari si multe saptamani, fiind un fel de job zilnic pana la adanci batraneti. In mare, daca tot m-am apucat, cateva diferente intre cei de atunci si cdei de acum. Ca sa fie o postare lunga, si sa pot sa-i dau dreptate Alinutzei cand spune ca scriu 16.000 de semne pe blog.

Ionut 6 ani - rosu - si Richard 6 ani - negru -

Poarta uniforma de pionier
Isi ia hainute colorate si cu tot felul de eroi  din desene printati pe ele
Se joaca in parculetul din fata blocului si se culca la ora noua seara
Sta toata ziua cu ochii in PC si TV si se culca pe la 11 seara, dupa ce mama lui se tot roaga de el
Mananca paine cu magiun
Mananca fast-food si e destul de plinut pentru varsta lui
A invatat cateva cuvinte in franceza sau rusa
Vorbeste engleza aproape la perfectie
Se joaca cu o masinuta pe care o are de cand a implinit trei ani
Se plictiseste de jucarii la doua zile dupa ce le primeste
Coloreaza si uneste puncte in cartile de colorat
Coloreaza dintr-un click, pe calculator, pe site-urile pentru pici

Ionut, 14 ani si Richard 14 ani

Nu stie cum sa o cheme pe Maria sa danseze cu el, la ziua Ancai
Isi duce prietena la un suc in mall si se benocleaza la ce sani mari are
E mandru ca face parte din cenaclul scolii si ca a reusit sa faca o casuta frumoasa la traforaj
Chiuleste de la scoala ca sa mearga la film
Se plimba toata ziua cu bicicleta
Se gandeste ca mai sunt foarte multi ani pana sa-si poata lua masina, dar poate la 16 ani primeste un scuter

Ionut, 22 de ani si Richard 22 de ani

Invata pentru bursa, ca la vara sa mearga cu alti studenti gratis la mare
Are job, nu trece pe la cursuri si vacanta o va petrece la mare in Grecia
Ii place de aceeasi Maria de la 14 ani si se plimba ore in sir cu ea prin parc. Au facut dragoste anul trecut.
Se gandeste cu cine sa mai faca sex si poate la urmatorul chef isi gaseste o iubita cu silicoane
Vrea sa termine facultatea si sa primeasca un loc de munca in oras. Sa se casatoreasca, sa primeasca o casa. Poate sa isi cumpere masina
Vrea sa cumpere licenta, sa plece doi  ani in Spania, sa se intoarca, sa-si ia super masina second-hand, sa stea cu chirie toata viata si la familie nu se gandeste, can u se leaga la cap de tanar. Poate dupa 35 de ani.

Bloggerul imi dan umai erori - o fi din cauza ca am scris prea mult?:D - Si mi-a pierit cheful si entuziasmul de mult timp. Chiar dinainte sa ma apuc. Dar, e si maine o zi si pana atunci chiar mi-ar placea sa existe o masina a timpului si sa traiesc o saptamana in 1988. Just for the fun of it si in ideea ca e doar o excursie si nu e permanent. :)

Comments

Mogulu said…
Ionut si Richard la 60 de ani

Ionut are doi nepoti de la fiul sau Richard. continuarea aici pe blogul meu :P

Popular posts from this blog

HELP! Glume, bancuri si altele asemenea...

De 1 iunie e ziua barbatului, pentru ca ei raman TOATA VIATA copii

Sandy Belle :)