"O carte este o versiune a lumii." (Salman Rushdie)

Ma rugase o colega sa ii fac o lista cu un anumit numar de carti care merita/trebuie citite (pentru ca mi-au placut mie si pt ca ai ceva de... invatat din ele)

Uite ce-mi vine acum in minte.
O sa mai adaug pe masura ce imi amintesc una-alta... Si, poate, adaugati si voi.

Asa grait-a Zarathustra - Friedrich Nietzsche

Fructele Pamantului - Andre Gide

Visarile unui hoinar singuratic - J. J. Rousseau

Dialogurile - Platon

Fata cu ochii de aur - Balzac

Aurelie - Nerval

Faust - Goethe

Nostalgia Originilor - Mircea Eliade

Portretul lui Dorian Gray - Oscar Wilde

Poezii - Baudelaire

Travesti - Mircea Cartarescu

Nuvele - Mircea Eliade

1984 - George Orwell

Divina Comedie - Dante Aligheri


Metamorfoza - Franz Kafka

Procesul - Franz Kafka

Poezii - Octavian Goga

Poezii - Lucian Blaga

Alchimia asiatica - Mircea Eliade

Mai sunt carti care mie-mi plac, dar nu mi se par foarte "universale" sau "have to"... Daca o sa mi se mai para ceva important, o sa adaug... Oricum, lista e si va ramane in permanenta deschisa.

PS - Nu-mi plac scriitorii rusi... Nu stiu de ce...



Comments

Matei said…
Conjuratia imbecililor -
John Kennedy Toole

Iona - Marin Sorescu

Dune - Frank Herbert

Ferma Animalelor - George Orwell

Avatar - Theophile Gautier

Novecento - Alessandro Baricco

Indiana Jones and the Cup of the Vampire - Andrew Helfer :P

acu urmeaza proza grea....

Aventurile submarinului Dox :))) - nu stiu cine a scris chestia asta, dar mi-a marcat copilaria.

Maestrul si Margareta - Mihail Bulgakov (nici mie nu imi plac scriitori rusi clasici, astia mai noi gen Ilf si Petrov parca ii mai agreez)

Despre Vrajitoare - Roald Dahl

Pescarusul - Jonathan Livingstone

Micul Print - Antonie de Saint Exupery

Basmele lui Hans Christian Andersen si cele ale fratilor Grimm.

Ca medie imi plac cartiile pentru tineri - copii - clasa 1-4. :)

PS. Urasc Ciresarii si Cismigiu & CO.

Si Faust imi place mult, insa nu am apucat sa termin cartea, m-am oprit dupa 100 de pagini si mi-a fost greu sa mai revin dupa o pauza destul de mare. Insa stiu ca imi scoteam versuri, discutii dintre diavol si Faust, pline de filosofie si sensuri.
Matei said…
Ah, si Sobolanul de Andrzej Zaniewski. O carte halucinanta, ingenioasa si sinistra in acelasi timp.
Matei said…
Cred ca o gasiti la editura Nemira pe la depozit. Nu stiu daca a mai fost re-editata.

Si inca o carte junk rau de tot la aceeasi editura Panica in lumea pestilor solubili.
Tzuni said…
Super de acord cu: (pt ca miau placut si mie)

Ferma Animalelor - George Orwell

Micul Print - Antonie de Saint Exupery

Da, intr-adevar si ceva basme trebuie puse pentru ca sunt pline de simboluri si de-asta-i bine sa le citesti cand poti sa le gandesti.

PS: Mie Ciresarii mi-au placut mult. M-au marcat muuult acum vreo... 15-16 ani.
Matei said…
Numai cand ma uit in biblioteca si vad alea 6 (?) volume groase mi se scoala parul in cap, si apoi imi dau seama ca am terminat si scoala,liceul, facultatea si nimeni nu ma poate obliga sa citesc asa ceva pentru vreun examen. :D Pfiuuu.
cavalary said…
Numai "clasice", bleah... Am citit 2 din lista ta si 2 din a lui Matei...
Problema cu recomandarile de carti (si orice alte lucruri care tin de gust) e ca... tin de gust. Ce "trebuie" pt. unul e inutil, sau chiar "gunoi", pt. altul.
La fel si lucrurile din care inveti. Depinde din ce fel de lucruri poti tu sa inveti, si ce te atrage destul de mult ca sa ajungi sa si inveti ceva, nu doar sa treci repede peste ca sa zici c-ai citit-o si p-aia.
That said... Modesitt Jr., anyone? The Ethos Effect si Adiamante mai ales (din ce stiu pana acum cel putin).

Matei: Sunt 5, nu 6, si daca alea-s mari... Dune cat e (ma refer la toata seria, bineinteles)?
purliv said…
mie mi-a placut mult Spuma zilelor a lui Boris Vian. si pentru ca valoarea absoluta a cartilor mele sa fie constanta, adaug si Mersul Trenurilor de CFR SA.
cavalary said…
Raman la parerea ca nu exista o lista de lecturi universala... Nici macar una pt. o anumita cultura.
Eu unul inteleg mult mai mult din SF&F (cel scris/realizat bine, bineinteles, si pt. asta trebuie sa ai mare grija de ce te apuci) decat din orice altceva, pt. ca daca vad realitatea intr-o carte, imi inspira aceeasi senzatie care mi-o inspira si-n viata de zi cu zi, si anume scarba. Vad si eu ce se intampla in jur si cred ca inteleg destul de bine care-s problemele si ce e de facut, nu vreau sa le mai vad si-n carti! Iar uneori poti prezenta mai clar o situatie sau o problema atunci cand o aduci in alta lume, cand o scoti din viata reala.
(Ahh, cat urasc Dune. O fi SF, dar... mizeria umana descrisa acolo e asa de reala...)

Popular posts from this blog

HELP! Glume, bancuri si altele asemenea...

Sandy Belle :)

De 1 iunie e ziua barbatului, pentru ca ei raman TOATA VIATA copii