Roma: romani, gunoaie si turism

Am fost la Roma si, evident, m-am intors. Ce-i de zis? Pai, unii dintre voi stiti: sunt multe gunoaie, multa dezordine, oameni aiurea si trafic asa... ca in jungla (total dezorganizat). Italienii vor sa scoata bani din orice, dar mai ales din pacalirea turistilor cu diverse.



De vizitat ai ce. Sunt incredibile monumentele, catedralele, tot. Am fost si la slujba. Pentru ca vizitam si cand am intrat, seara, in biserica, era slujba. In limba franceza. In Piazza di Spagna, la Trinita dei Monti.



Bineinteles ca am ajuns si la Vatican. Impresionant. O cruciulita costa 0.5 euro in magazinul din Vatican si la tarabele de la iesirea 3 sau 5 euro, daca nu negociai.



Am ajuns in ultima zi si la mare. Murdar... asa de murdar. Dar am mancat la un restaurant niste langustine super bune :)



Uneori, trecand printre tot felul de ruine mai mult sau mai putin conservate (mai degraba mai mult) ma gandeam ca acum muuuuulti ani pe acolo treceau atatia oameni. Si prin parcuri sau pe strazi cum se plimbau romanii. Sau poate alergau sau pur si simplu au atins aceleasi lucruri ca si mine. Si poate asa... fantomele lor se plimbau pe acolo, in acelasi timp cu mine.



Am aruncat si un banut la Fontana di Trevi, ca toata lumea de altfel. Ma asteptam sa fie altfel... dar mi s-a parut senzatia, cam fake. Toata lumea facea asta, deja e un cliseu aiurea...



Prima data am fost la Coloseum si mi s-a parut wow. Apoi, dupa ce am vizitat si alte locuri, deja, Coloseumul mi se parea doar impresionant.



CONCLUZIA? Pacat ca toate astea se afla la Roma... urat oras... Dar, daca s-ar fi aflat in Romania, probabil ca nu s-ar fi ocupat nimeni de ele si ar fi disparut incet sau, macar, nu ar fi fost asa de bine incluse intr-un circuit turistic.

(Voiam sa scriu mai multe si mai altfel. Chiar mi-am notat in agenda impresii si iei, dar acum parca asa au trecut toate incat nici sa mai povestesc multe nu mai am chef. Pentru ca am tot zis si tot repet aceeasi poveste si nu mai am chef sau, nu stiu. Pur si simplu. )

Next stop? Personal, o sa ajung in vreo trei locatii anul asta - daca o sa am timp -. Iar 4thegroup, next stop e Praga. Cine e interesat, in curand o sa vedem cand si cum, asa ca nu ezitati sa va anuntati aici, pe mail, pe mess... cum o fi.

Comments

xnotsocip said…
mi-am luat viza deja:)
Anonymous said…
si un aparat foto ti-ar cam trebui... :)
Tzuni said…
Da, cu aparatul foto se rezolva. Mi-l fac cadou de iepuras (Paste) sau mai devreme daca am timp sa-l caut, sa-l gasesc, sa merg sa-l iau.
Anonymous said…
Asa sa faci sa vedem si noi niste poze mai bune (calitativ) :)
Tzuni said…
Lasa pozele. Mai bine mergeti direct acolo si vedeti :)

Popular posts from this blog

HELP! Glume, bancuri si altele asemenea...

Sandy Belle :)

De 1 iunie e ziua barbatului, pentru ca ei raman TOATA VIATA copii