I HATE good deeds. I HATE U good people

Atunci cand ai dubla (multipla) personalitate si pare-se ca in mintea ta traiesc mai multe persoane care se manifesta pe rand sau, halucinant, in acelasi timp, ai clar, potrivit ”dictionarului”, probleme psihice.
Ei bine, atunci cand ai in tine, la propriu, inca o persoana, pare-se, la fel, ca ai avea cien stie ce boala.

Ok, nu am fost niciodata genul de persoana care sa se ridice de pe scaun in autobuz sa ofere locul, dar nu m-am asezat daca i-am vazut pe altii care batrani sau bolnavi fiind aveau mai mare nevoie sa stea jos. Mai mult, nu am fost si nu cred ca o sa fiu vreodata genul de persoana calda si saritoare si hai-sa-ma-bag-in-seama. Ba chiar in displace genul asta de oameni.

Si, acum, lucrurile care sunt super-extra-mega-enervante. In ultima luna am mers cu autobuzul sau metroul cat nu am mers in ultimul an si, doi-in-unu fiind m-am lovit de situatii extrem de penibile si enervante (pentru mine, pentru ca de altii/altele mai ales sigur sunt dorite).

- oameni care strigau efectiv dupa mine prin autobuz - doamna insarcinata, haideti sa stati aici
- mame care smulgeau pungile cu dilciuri de la copiii lor sa imi ofere si mie ca ”aveti pofte”
- femei cu plase peste plase pline de cumparaturi peste cumparaturi, care se ridicau anevoios sa imi ofere locul
- oameni care se luau asa... la intrecere care sa se ridice si sa imi spuna sa stau jos

HOLD ON! Nu am vreun handicap. Ok, ma misc mai greu, ok poate nu pot sta nu stiu cat timp in picioare, dar NU EXAGERA in halul asta pentru ca e penibil. Eu nu as face asta pentru altcineva si urasc sa incerce altcineva sa faca asta pentru mine.

Pe de alta parte, ieri, in autobuzul aglomerat de mosi si babe s-au trezit vreo doi sa comenteze ca stau jos si multi alti oameni in varsta stateau in picioare. Well, eu am luat autobuzul gol, de la capat si no way sa ma ridic. Daca m-a enervat putin discutia avuta de old-ea si old-el de langa mine, pe de alta parte mi-a placut mai mult decat toate maimutarelile si horrible good deeds facute de alti oameni.

Nice is such an ugly thing to be. Fair, yes, but nice... is similar to pity. Vorba aia, mie cand imi dai o floare, chiar ma lovesti cu ea - pentru ca nu ii inteleg rostul. e ca si cum as primi un hamster (of, soooo cute) care e pe moarte sau o carte de colorat colorata deja - . So... poti fi practic, poti fi amuzant sau chiar ironic, poti fi mai serios decat prevede legea, dar nu incerca sa fii dragut, simpatic si soft cu mine... chiar daca am, la propriu, oase in burta si expresia ”fa asta pentru copilul din tine” are un sens cu totul invers fata de zicala.

:)

Comments

Anonymous said…
Realizazi ca daca nu te asezi, in loc sa te asezi si apoi sa cedezi locul, nu te observa nimeni? Incerc senzatia ca nu esti prea talentata, no disrespect, just facts.

Nici nu ma mir ca esti confuzata cu circul. Ai impresia ca esti in centrul atentiei, recunoaste! De parca de-aia m-as duce la show cu staruri, copii si bomboane, sa te vad pe tine, nu?
Hmmm... ori tu nu ai inteles ce voiam sa spun eu, ori eu nu inteleg ce incerci sa spui tu.

E simplu
- eu nu ofer locul in autobuz/metrou si nu vreau sa imi ofere nimeni locul. atata timp cat eu nu fac asta pentru altii de ce ar face-o ei pt mine?

- pe de alta parte, da, din pacate esti in centrul atentiei - nu e doar o impresie - si toata lumea se poarta dragut cu tine cand tu ai vrea sa fii invizibil si sa te lase toti in pace. doar nu crezi ca in mod normal se roaga lumea de mine sa stau jos?
Anonymous said…
Oamenilor le place sa monteze show-uri pentru a se pune pe ei insisi in centrul atentiei.

- A nu te aseza pe un loc liber, atunci cand crezi ca altii au mai mare nevoie de ala decat tine, e un gest menit sa ofere un ajutor discret. Cuvantul de ordine fiind 'discret'.

- Daca, dimpotriva, te asezi pe acel loc liber, apoi il oferi ostentativ, cel caruia i-ai oferit locul va beneficia de gest, in plan secundar. Sensul primar al circului, insa, este de a te pune pe tine in centrul atentiei, sa vada tot poporu' ce fata buna si educata esti.

- La disperare, cand nu esti asezat si deci nu poti oferi un loc pe scaun, poti recurge la abordari alternative - exemplu rupi scurt de la gura plodului bomboana si oferi. Recomand atentie, insa, cu un astfel de risky approach, ca-i trial and error. Creaturile astea nu au inca implementat conceptul circului moral si se pot pune pe urlat, ceea ce ar genera efectul contrar celui scontat. Experimenteaza si tu, na, ce pot sa zic?

Concluzie: gresesti impardonabil neasezandu-te pe locul liber. Dar nu te intrista, lipsa talentului artistic innascut nu-i chiar asa mare tragedie si uneori poate fi corectata. Mai ales daca ai prieteni buni care sa te invete.

Popular posts from this blog

HELP! Glume, bancuri si altele asemenea...

De 1 iunie e ziua barbatului, pentru ca ei raman TOATA VIATA copii

Sandy Belle :)