Moi ti-s posmagii?

Am stat cateva minute si m-am gandit. La rece. Bine. Si mi-am dat seama ca in ultimele cateva zile a reusit sa ma dezamageasca cam toata lumea ce putea sa faca chestia asta. Si asta-i bine. Bucurati-va ca m-ati pierdut si nu va mai trag de urechi pentru nimic. Sa va fie bine sau rau sau pur si simplu sa stati linistiti in caldura indiferentei in care va scaldati. Sica m-am enevrat pentru fiecare, pe moment, pentru ca am tendinta uneori ca daca eu am dat cu piciorul la diverse chestii sau mi-a fost prea lene sau pur si simplu am renuntat, sa nu ii las si pe ceilalti sa greseasca. Dar daca ei se incapataneaza prosteste... Si asta nu inseamna pe de alta parte ca nu m-am intristat. Mult m-am intristat si la fel de mult sper sa-mi treaca. Dar o sa ramana o cenusa ce uneori, cand va bate vantul se va ridica sa-mi inunde caile respiratorii si sa ma faca sa simt ca ma inec. Am incercat si-am incercat si cam atat. Imi aminteam povestea pe care mi-o spunea uneori bunicul meu cand eram mica. Povestea cu "moi ti-s posmagii?". Cica era un nene mai negativ si lenes pe care ceilalti oameni din sat il duceau la spanzuratoare. Si cuiva i s-a facut mila de el. Si le-a zis celorlalti ca sa nu il omoare, ca il ia el acasa si are grija de el si-i da sa manance. Si omul ala personaj negativ si lenes trebuia sa aleaga daca merge la spanzuratoare sau acasa la celalalt nene. Si i-a zis ca merge la el acasa si sta acolo si-l lasa sa aiba grija de el si mananca dar daca ii inmoaie nenea ala care voia sa-l ajute posmagii ca lui ii e lene. Adica, de ce sa se mai chinuie dupa ce primeste ajutorul sa mai faca un minim efort sa-si mestece mancarea? Si-a ales sa mearga la spanzuratoare.
Bineinteles ca povestea era putin altfel (e scrisa de Creanga, cred) dar am uitat si nu mai am pe cine sa intreb cum era de fapt. Ideea e insa ca unii prefera sa mearga la spanzuratoare si uneori te intrebi la ce naiba mai vrei sa-i ajuti.


Si inca mai cred in fantome. Tot nu m-am invatat minte...

Comments

Popular posts from this blog

HELP! Glume, bancuri si altele asemenea...

Sandy Belle :)

De 1 iunie e ziua barbatului, pentru ca ei raman TOATA VIATA copii