Ce-ti dau ca sa...?

Hai sa vorbim despre mita. Prima data cand mi s-a zis "iti dau x, ca sa y" a fost acum vreo 18-19 ani cand prietena cea mai buna a verisoarei mele a spus ca-mi da o ciocolata de care vreau eu daca nu spun nimanui ca, in loc sa mergem prin parc, am mers cu ea si verisoara mea intr-un bar unde ele au fumat si-au baut cate o bere si nu m-au scos la "aer curat" asa cum era ideea. Si-am zis "nu va spun, dar nu vreau ciocolata". Ma gandeam ca oricum fac un lucru rau. Pentru ce sa accept ciocolata aia? Mi se parea ca as fi facut un rau si mai mare. Sau nu ca doar as fi acoperit eu o fapta rea, dar parca participam la ea. Si-am zis ca pana la urma, ele au stat acolo si-au fumat si baut bere (ele fiind cu 8 ani mai mari decat mine). Eu nu facusem nimic rau. Intre timp, perceptia mea asupra lucrurilor de acest gen s-a mai modelat. Am auzit de-a lungul anilor, ca noi toti de altfel, "ce-ti dau ca sa..." sau "iti dau x ca sa y". Si de multe ori am zis "ok, dar lasa, nu-mi da nimic." Tot de atatea ori mi s-a zis ca nu-i o miscare prea buna sa fac lucruri asa for free. Daca tot mi se ofera, sa iau. Dar, asa cum spuneam pe vremea cu "ciocolata" asa spun si-acum. Parca vina nu-i asa mare. Ramai oarecum detasat.
Pe de alta parte, mai sunt si situatiile in care ti se ofera ceva pentru a face un lucru prin care te vinzi putin, faci compromisuri mari, te pacalesti singur, te amagesti sau te lasi pierdut. Si-atunci nu mai zic ok.
Cred ca ideea e modul in care fiecare percepe ce-i bine si ce-i rau. Modul in fiecare se percepe pe el. Modul in care cataloghezi ce vrei si ce nu vrei. Ce poti sau nu sa accepti. Modul in care jonglezi... sau faci slalom printre situatiile de care te lovesti. Mie-mi place (de obicei) sa stau clean. Din punctul meu de vedere. Dintr-al altora alegerile mele sunt bune atunci cand sunt (parerea mea) rele si viceversa. Sau, uneori sunt considerata fraiera sau de-a dreptul proasta pentru ca fac anumite alegeri, dau cu piciorul la unele chestii sau pur si simplu manevrez o situatie asa cum consider eu de cuviinta.
Bineinteles ca de foarte multe ori facem si spunem anumite lucruri total impotriva firii si ideilor noastre de nervi, de plictiseala, de un pur si simplu sau doar asa ca sa vedem cum si ce. Sau pentru ca everybody does it, so why shouldn't I? Well, everybody e everybody si eu sunt eu. Si nu exista reguli si "turmisme" de genul asta. Vreau. De obicei (nu tot timpul) dupa asta incerc sa ma ghidez. Apoi urmeaza Imi place. Si deasupra tuturor chestiilor astora, motivelor in functie de care aleg una sau alta, incerc sa ma pastrez corecta fata de mine, astfel incat, in noptile in care ma chinui sa adorm si imi trec prin minte diverse, sa nu-mi vina sa inchid ochii doar ca sa nu se mai deruleze prin fata privirii mele anumite situatii pe care vreau sa le leave behind. Incerc sa fiu eu, asa... dand din colt in colt... ping-pong, C-asa-s eu. Inconstanta. Pastrez doar constantele care-mi trebuie si care ma ajuta sa ma bucur de inconstanta mea, asa cum vreau si cum imi place.

Comments

Popular posts from this blog

HELP! Glume, bancuri si altele asemenea...

De 1 iunie e ziua barbatului, pentru ca ei raman TOATA VIATA copii

Sandy Belle :)