Lu Cozma: "Arăt atât de bine pentru că sunt măritată cu un român"

Locuieşte de doi ani în România şi s-a săturat de trafic, de gropile din asfalt, dar îi plac munţii noştri. Îşi promovează muzica pe plaiurile mioritice, nu îi plac manelele şi îl adoră pe Andrieş. Este vorba despre solista britanică Lu Cozma, care are aspectul unei tinere visătoare, cu toate că are două fiice adolescente, şi care e pe cale să devină un artist cunoscut în peisajul muzical românesc.

Mutarea in Romania trebuie sa fi fost un pas important pentru tine. Cum ti se pare Romania, avand in vedere ca au trecut deja doi ani de când locuieşti aici?

Primul an a fost o adevarata provocare. Nu aveam nici prieteni si nici conexiuni profesionale, asadar noul inceput a fost destul de intimidant. Anul trecut insa situatia s-a imbunatatit simtitor – mi-am facut multi prieteni buni, iar socializarea in lumea muzicala a dat roade foarte bune.

Ce iti place la tara noatsra, la oamenii care locuiesc aici, regasesti vreo particica din Anglia in Romania? De asemeni… exista ceva care iti place aici mai mult decat in tara ta natala?

Nu am fost niciodata o fata de oras. In ciuda faptului ca vin din Londra, inca de cand eram mica tanjeam dupa viata la tara. Dealurile si muntii ma fac sa ma simt in siguranta, asadar cand plecam la drum pentru a explora peisajul romanesc ma simt foarte bine. Muntii de aici sunt fenomenali. In explorarile mele am descoperit peisaje care imi amintesc un pic de Anglia insa nu in intregime, deoarece am o conexiune emotionala diferita pentru Romania si Anglia – probabil ca deoarece fiecare tara are propria configuratie geologica. Romanii sunt in general foarte deschisi si prietenosi. E foarte reconfortant.

Enumera te rog o serie de artisti/trupe din Romania care isi plac si pe care ii asculti.

Spre exemplu, sambata aceasta merg la concertul unei trupe numita Grimus. Imi place sound-ul lor indie/rock. ‘A Kind of Alchemy’ a lui Byron este un album foarte ascultat la mine acasa. Am ascultat recent Silent Strike si mi s-a parut foarte interesanta textura sunetului lor. Si desigur ascult Andries… grozav.

Ai vreun sfat pentru artistii din Romania? (venind din partea unui artist din strainatate)

Nu exista legi solide sau rapide in muzica, oriunde te-ai afla sau de-oriunde ai veni. Este ca o provocare venita la momentul potrivit. Viata este plina de compromisuri insa secretul este sa nu faci prea multe, sa te adaptezi mediului cat de bine poti si sa fii curajos, creativ si indraznet.

Cum iti petreci timpul liber, aici in Romania?

Timpul petrecut impreuna cu familia este important. Ma relaxez impreuna cu copiii mei si facem chestii normale. Imi place sa citesc articole legate de muzica si sa tin pasul cu stirile. Familiei mele si mie ne place sa exploram tara si adeseori plecam pentru o zi intreaga sau un weekend pentru a explora…

Dar barbatii? Exista vreo diferenta intre barbatii englezi si cei romani? Am inteles ca sotul tau este roman.

Hehe, influenta latina are un farmec anume si sotul meu mi-a atras privirea, sau poate eu i-am atras-o pe-a lui - in functie de cine povesteste! Ca sa fiu sincera, majoritatea prietenilor mei buni, precum si a colaboratorilor muzicali sunt barbati si multi dintre ei nu sunt nici englezi nici romani.

Care este mesajul pe care doresti sa il transmit ascultatorilor prin muzica ta?

In timp ce lucram la RED imi doream ca albumul sa fie un pic diferit, cu un continut care sa provoace la dialog, insa in acelasi timp sa fie usor de captat si digerat, ceea ce am si reusit sa obtin.

Care este strategia ta pentru a-i determina pe romani sa-ti asculte muzica?

Cred ca cea mai buna metoda este cea normala pentru orice muzician si anume sa ai cat mai multe concerte si sa devii o prezenta constanta in peisaj.

Ce parere ai despre mass-media romaneasca? De exemplu, exista tabloide si in Anglia. Ce ai spune unei persoane care citeste Libertatea, pentru a-l/o determina sa iti asculte muzica?

Mass media si tabloidele au un scop – informatia este o unealta. Daca o informatie iti este pusa in fata si te intereseaza, atunci o aprofundezi. Daca ceea ce se scrie despre mine si muzica mea este de interes, vei veni si la un concert.

Presupun ca ai auzit de “manele”. Stiu ca unora dintre straini le place foarte mult acest gen de muzica – in mare parte deoarece nu le inteleg versurile. Cum vezi acest gen de muzica? Cum l-ai caracteriza? Ce iti place/ nu iti place la el?

Inteleg ca fiecare are propriile preferinte muzicale si sunt ok cu asta. Daca ar fi sa folosesc o expresie englezeasca, “Manele just isn’t my cup of tea”!!!

Cu totii avem un idol – sau poate am avut unul in adolescenta. Este vreun musician sau artist pe care pur si simplu l-ai iubit/admirat si care te-a influentat?

Cand eram foarte mica ascultam vinilurile mamei mele – in mare parte folkisti englezi, americani si irlandezi. Joan Baez m-a influentat foarte puternic. Am fost foarte inspirata de vocea ei. Am ascultat The Beatles si The Hollies pana sa incep sa acult ce le placea prietenilro mei: The Cure, U2, Annie Lennox. Imi plac foarte multe trupe, din toate genurile… Asa a fost dintotdeauna si va continua sa fie asa.

"La România aş schimba drumurile, traficul şi şoferii inconştienţi"

Spune-mi cate ceva despre familia ta. Cum le place fetelor tale in Romania?

Sunt maritata de aproape 17 ani. Fetele noastre au fiecare aproape 14, respectiv 12 ani. S-au adaptat repede la viata aici si le place foarte mult. Familia sotului meu este aici si este grozav pentru copii sa ii aiba aproape.

Arati atat de bine – te dau de gol pozele – si pari extrem de tanara. Cum reusesti sa te mentii in forma?

Sunt foarte flatata. Nu am nici un as in maneca, dar cred ca se datoreaza genelor din familia mea si faptului ca sunt maritata cu un roman!

Am inteles ca ai fost comparata cu Galandriel din “Stapanul Inelelor”. Ti-a placut filmul? Iti place comparatia?

Nu sunt sigura de unde a aparut comparatia, insa nu ma vei auzi plangandu-ma.

Caracterizeaza-te in 3 cuvinte.

Atitudine, empatica, artistica.

Nimeni nu este perfect… Care sunt lucrurile care nu iti plac la tine insati?

Sunt auto-critica si nerabdatoare. Sotul meu insa are o rabdare de sfant si ma readuce cu picioarele pe pamant.

Daca ai putea schimba ceva la Romania… care ar fi acel lucru?

Drumurile, traficul si soferii inconstienti.

Spune-mi 2 din versurile preferate din cantecele tale.

Toate sunt inseparabile si importante ca mesaj, insa imi place in mod special “Sacrificed all too much, this broken mirrors had enough” din cantecul Say Me Down.

De ce ai ales ca numele albumului tau sa fie RED? Exista ceva special la aceasta culoare, la sentiment?... Ce inseamna rosu pentru tine?

Pentru mine, rosu e zbuciumat, periculos, interzis si putin anarhist.

Voi mentiona cateva cuvinte. Spune-mi ce inseamna ele pentru tine: fericire, pace, frumos, trist, geniu.

  • Fericire – de neatins
  • Pace – daca gasesc timp pentru asa ceva
  • Frumos – omenirea
  • Trist – pierderea si durerea sunt necesare dezvoltarii personale
  • Geniu – face planeta sa se invarteasca

Comments

Popular posts from this blog

HELP! Glume, bancuri si altele asemenea...

De 1 iunie e ziua barbatului, pentru ca ei raman TOATA VIATA copii

Sandy Belle :)