Iubire. Love. Amor. Liebe. Amour. Amore.

Subiect la moda, care incepe, in unele cazuri, pe la 17 ani si creste in intesitate pana pe la 25... apoi se si te confuzeaza. Dupa 30 il cunosti, il predai sa unu te mai intereseaza. Cel putin asa vad eu, lucrurile acum, din observatii, din discutii, din disectii. Asa ca hai sa prezentam definitii adunate in ultima vreme ca intr-un mic, inutil si simpatic, totusi, studiu... printre cuvantatoarele de langa mine si din mine, adica eu.

1. Iubirea e atunci cand simti acel wow
2. Iubirea e atuntci cand cunosti pe cineva si il accepti asa cum e, cand ii stii toate secretele, cand ii cunosti ideile, gandurile, aspiratiile, conceptiile despre viata
3. Iubirea e atunci cand ai renunta la orice pentru persoana de langa tine, cand ti-ai da viata pentru ea
4. Iubirea e siguranta, incredere, confort, acceptare, obisnuinta, sprijin
5. iubirea e atunci cand faci sex cu cineva si simti ca te potrivesti cu persoana cealalta de parca mai demult ati fi facut parte din acelasi trup
6. Iubirea e sa stii exact ce vrei si tot "ce vrei-ul" asta sa il gasesti la celalalt
7. Iubirea e sa-ti vezi viitorul prin ochii celuilalt, sa stii ca din tu si ea sau el se poate forma un noi
8. Iubirea e sa treci peste ce vrei, peste vise, liste si planuri si sa te simti complety cu cineva care, daca ti-ar fi fost descris de cineva, ti s-ar fi parut imposibil de acceptat
9. Iubirea e atunci cand faci diferenta dintre vise si realitate si accepti realitatea asa cum e fara sa renunti la vise
10. Iubirea e sa gasesti pe cineva care sa te accepte asa cum esti si pe care sa incerci sa il/o accepti asa cum e, chiar daca uneori ai impresia ca te indrepti in directia gresita
11. Iubirea e sa iti faca cineva toate pofetele si tu, la randul tau, sa ii faci toate poftele
12. Iubirea e o chestie care trece si care uneori te obliga sa faci greseli... dar treci la urmatorea/urmatorul... si faci late greseli si tot asa
13. Iubirea e atunci cand nu te simti constrans sa faci altceva, sa te schimbi sau sa iei decizii. Te schimbi, faci altceva sau iei decizii pe care de altfel nu le-ai fi luat pentru ca simti si pentru ca aceste compromisuri nu mai au un sens negativ

Sunt adunate, auzite, intrebate, raspunse... Definitiile. Printre ele sunt idei pe care le cred si eu. Vreo doua macar... ca eu sunt mai insensibila si rea, chiar daca nu intr-un sens asa foarte negativ, cum imi spunea printre cuvinte Alinutza. Care-s ale mele si care-s auzite, adunate samd... ce mai conteaza? In mare, eu cred ca unele dintre ele sunt puerile sau mature, deci nu-s definitii. Sunt... iubirea vazute de persoane diferite si, mai ales, de varste diferite.

 Iubirea nu e universala, nu e rea, frumoasa sau amagitoare. E un fel de definitie extrem de maleabila si complexa, cu care fiecare se joaca asa cum crede de cuviinta, fara a sti daca ceea ce x numeste iubire numeste si y. Nefiind ceva palbabil, putem sa vorbim, 10 oameni despre iubiri simtite sau nu, fara a vorbi de fapt despre acelasi lucru. E asa.. o enigma izvorata din nevoia noastra primara, cred eu, de a gasi nod in papura :) - sa spunem ca asta e definitia mea -

Comments

Anonymous said…
"vreo doua macar". pai hai sa incercam 10, 12, 13 si (partial) 9. am nimerit?
In nici un caz 10 si 12. 13 suna ok si da, partial, 9... desi nu stiu daca o inteleg eu asa cum o intelege persoana care mi-a spus-o.

Popular posts from this blog

HELP! Glume, bancuri si altele asemenea...

Sandy Belle :)

De 1 iunie e ziua barbatului, pentru ca ei raman TOATA VIATA copii